Pystyrungon viimeisiä osuuksia asennetaan |
Oviaukon päällä on järeä 450-millinen kertopuupalkki |
Autotallin ja varaston ikkunat osoittautuivat olevan piirustuksissa liian korkealla. Lyhyimmät näkisivät niistä vain kaistaleen taivasta. Siksi päätimme laskea ikkunat katseen tasolle ja saimme kehystettyä hienosti ympäröivää maisemaa. Kiitin jälleen itseäni siitä, että päätimme rakennuttaa pitkästä tavarasta, joka mahdollistaa tällaisen joustavuuden. Hukkapaloja on kertynyt yllättävän vähän ja niitä on koottu vesitakkaa varten sateensuojaan.
Päärakennuksen tapaan myös autotallin ulkovaippa on hengittävä. Pystyrungon valmistuttua ulkopintaan tullaan asentamaan 25-millinen Runkoleijona-tuulensuojalevytys. Tämän jälkeen tehdään rungon sisään tarvittavat sähkö- ja LVI-asennukset. Puukuitueriste ruiskutetaan ja puhalletaan Suomen Selluvilla-Eriste Oy:n toimesta kesälomakauden aikana. Sisäverhouksen alle asennetaan Ilmari-ilmansulkupaperi, joka tiivistetään huolellisesti. Ilmansulun tiiveydestä on alan lehdissä kirjoiteltu viime aikoina vilkkaasti ja aiemmin suositellun teippauksen lisäksi kehoitetaan nykyisin puristamaan ilmansulkupaperin limitykset runkopalkin ja puuriman väliin tiheällä ruuvikiinnityksellä.
Autotallin pulpettikatto viettää oviaukon suuntaan, mikä saattaa aiheuttaa lumien kertymistä oven eteen. Vesikatoksi tulee meillä maksaruohoviherkatto, jonka uskomme jarruttavan lumia tehokkaasti.
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti